Imaginární svět

21.08.2016

Sobota 20. 8. 2016

Prázdniny nám skoro končí, a tak kromě školy přichází čas i na náš tábor. Po příjezdu a zabydlení se v chatkách jsme prolomili ledy pomocí starých dobrých seznamovaček jako hraním si na šneky a tak. Aby bylo vzrůšo, odhodlali jsme se odpovědět na inzerát, který „Hledá dobrovolníky na snový experiment.“ Přišli jsme až před dveře s adresou na inzerátu a párkrát zaklepali. Otevřel nám chlapík v bílém plášti s rozdrbaným bílým hárem. Chvíli vypadal dost zmateně, ale po chvíli si vzpomněl že nějaký inzerát kdysi psal. Vysvětlil pointu celého pokusu s kolektivním sněním, ale takový zájem nečekal. A my jsme si tedy museli zbytek vybavení dovyrobit. Dál jen stačilo sednout si do kroužku, nasadit vyrobené helmy, vědec uprostřed spustil prapodivný stroj, my zavřeli oči a… Nic. No tak uvidíme, jestli se dneska v noci ve snu s někým potkáme.

Neděle 21. 8. 2016

V neděli jsme se pobudili jako trosečníci. Hurá, experiment se povedl. S Petrem jsme se rozcvičili a po snídani jsme se setkali s dalším trosečníkem. Ten na ostrově žil ji velmi dlouho a dal nám tři úkoly. Vymyslet názvy družin, vyrobit družinové vlajky a obarvit trika do družinových barev. To nám zabralo zbytek dopoledne a než jsme se nadáli, byl čas na oběd. Odpoledne nás čekala hra v lese, při které se družiny střetly v boji o suroviny nezbytné k přežití. Před večeří si děti vyzkoušely, jak náročný byl život v dobách minulých a pokusily se o výrobu vlastní mouky z obilných zrn jen za pomoci kamenů. Náročné to bylo velice, proto jsme raději zaměnili nahrubo drcená zrna za mouku obyčejnou, uplácali těsto, namotali ho na klacky a upekli jsme si „hady“. Pak jsme se už odebrali do hajan a těšili se na další sen.

Pondělí 22. 8. 2016

Hned po snídani nás překvapila návštěva snové cestovatelky, která potřebovala otestovat, jak jsme zdatní a schopní se orientovat v říši snů. Připravila si na nás řadu úkolů, které důkladně prověřily naše schopnosti. Opičí dráha ukázala naši fyzickou zdatnost a hbitost. Výroba kartonových štítů a dalších předmětů otestovali naši motoriku. Šifrování pro nás představovalo oříšek, při kterém jsme zapojili mozkové závity, a během hry jménem Kubb jsme zjistili, jakou máme mušku. Po obědě jsme se přesunuli do arény a družiny konečně měly možnost změřit síly v přímém souboji. Každý šampion měl na každé noze přivázaný nafukovací balónek a jeho úkolem bylo prasknout balónky ostatních protihráčů. Tato soutěž všechny řádně znavila, a proto následovala lehká svačinka. Poté nás snová cestovatelka zavedla za svým známým, loupežníkem Duboněm. Ten nám dopřál možnost zakusit pravý loupežnický život, takže následovala bojovka v lese. Do té se nakonec na žádost dětí zapojili i vedoucí a všichni se náramně bavili. Po večeři nás cestovatelka odměnila vstupem do kasina, kde jsme si užili večer plný společenské zábavy.

Úterý 23. 8. 2016.

Úterek patřil pirátům. Ráno si děti vyrobily družinové koráby. Následovala hra, při které uloupily vedoucím poklad. Poté přišlo vyrábění mexických amuletů proti zlým duchům, které se všem moc povedly. Hned po poledním klidu jsme vyrazili do lesa, kde na nás již čekaly čtyři stanoviště. Na prvním byly lanové aktivity tří obtížností. Na druhém děti tvořily „landart“. Úkolem bylo postavit z přírodnin, které se nacházely v blízkosti, dílo reprezentující čtyři základní živly. Na třetím stanovišti se děti seznámily s přírodou na vlastní kůži. Čekala na ně stezka z mechu, jehličí, chrastí, trávy a dalších přírodnin, kterou procházely na boso. Na posledním stanovišti  se hrála „Kimovka“ a další hry. Večer nás navštívili Dušákovi. Opekli jsme si buřty a marshmallowny, děti zpívali, někteří odvážlivci dokonce do mikrofonů. Vzhledem k zábavnému programu byla večerka o půlhodinu prodloužená.

Středa 24. 8. 2016

Ve středu nás navštívil princ a požádal nás o pomoc. Aby se totiž mohl stát králem, musel si najít nevěstu. Vydali jsme se tedy za sedmero hor a za sedmero řek, do sousedního království. Prošli jsme temným lesem, ve kterém byla tma taková, že jsme šli úplně poslepu. V pouštním království jsme potěšili místního krále a postavili mu královskou hrobku. Za to nám daroval zásoby na další cestu. Nakonec jsme všichni v pořádku došli. Před obědem děti ještě stihly nakreslit obraz princezny. Odpoledne princ požádal princeznu o ruku. Souhlasila za podmínky, že připraví lektvar pro její nemocnou maminku, vyžene draka, který pustoší místní pole, a že jí dá hezký svatební dar. Princovi se všemi úkoly pomohli jeho věrní družiníci, tedy děti. Královna byla vyléčena, kouzelná zaříkávadla vyhnala draka a svatební dary byly krásné. Byla se svatba a večer se na oslavu konal bál.

Čtvrtek 25. 08. 2016

Jako každé ráno jsme si rozproudili krev v těle rozcvičkou a zahřáli bříška teplým čajem. Když nám trochu slehlo a zahráli si pár běhaček na hřišti, dočkali jsme se návštěvy. Pánové z vězeňské služby nám předvedli práci psovodů i s ukázkami zadržení zločinců pomocí psů. Nakonec přišla roztomilá tečka v podobě tří štěňat vlčáků, s kterými jsme si mohli pohrát a pohladit si je. Jelikož jsme se dnes probudili na prérii mezi indiány, vyrobili jsme si čelenky, abychom více zapadli. A protože jsme celý den strávili pod rozpáleným sluncem, zpříjemnili si někteří z nás odpoledne koupáním v řece. V chládku lesa jsme se pak učili indiánská říkadla, které jsme si navečer dohromady zazpívali a zatancovali. Ještě před večerkou jsme stihli vytáhnout míče a pálky na pinčes a šlo se spát.

Pátek 26.08.2016

V pátek jsme vyrazili na výlet. Hned po snídani jsme si zabalili balíčky s obědem a svačinou a vyrazili směrem na Soukeník. Šli jsme pěšky, celou cestu kolem řeky po pravém břehu Lužnice. Dorazili jsme asi v jedenáct hodin. Po krátké svačince jsme si šli smočit nohy a někteří z nás zkusili postavit co nejvyšší věž z kamenů. Po týmech jsme se schovali do stínu, zapojili mozkové závity při kvízu a zpívaje vyrazili zpátky k tábořišti. Po návratu následoval krátký odpočinek a kolem půl čtvrté jsme se šli vykoupat do řeky. Po večeři nás vedoucí překvapili žůžovým programem v podobě Partičky. Děti byly nadšené a vedoucí se také pobavili.

Sobota 27. 8. 2016

V sobotu ráno nás navštívili strážníci městské policie. Pod jejich dohledem si děti zastřílely na terč. Proběhly také závody v odchytu gumových hadů na čas. Týmy, které čekaly, až na ně přijde řada, mezitím hrály Mölkky, hru podobnu bowlingu. Po obědě jsme se zchladili v řece a následovalo lezení po horolezecké stěně. Po večeři se promítal film Rattattouille.

Neděle 28. 8. 2016

V neděli jsme zjistili, že stroj, díky kterému jsme se dostali do snové reality, zmizel. Abychom vypátrali, kam zmizel, zašli jsme za nejlepším detektivem všech dob. Sherlock Holmes ihned věděl, proč přicházíme a ochotně se nabídl, že nám pomůže. Spolu se svým věrným společníkem Dr. Watsonem nám pomohl zajistit stopy pomocí sádrových odlitků. Také nám představil daktyloskopii, vědu zabývající se otisky prstů a kryptografii, vědu zabývající se šiframi. Po obědě jsme si zahráli „Královský kočár“, hru, která vyzkoušela naši pozornost a u které jsme se příjemně zchladili. Po svačině nás Sherlock zapojil do získávání zpráv z podsvětí ve velké běhací hře. Večer se konala diskotéka a na děti čekalo překvapení v podobě ohňostroje.

Zde přikládáme fotky, aby jste se na nás mohli i podívat http://palcat-lt.rajce.idnes.cz/

Zpět

Cookies

Cookies jsou malé datové soubory, které internetové stránky ukládají na Váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy si tyto stránky začnete prohlížet. Tyto soubory jsou při návratu na webovou stránku pomocí prohlížeče odeslány zpět na servery. S pomocí cookies má webová stránka informace o předchozích aktivitách uživatelů.

Pomocí vašeho prohlížeče můžete spravovat vaše cookies. Vždy máte možnost již uložené cookies smazat. Dále v závislosti na vašem prohlížeči je možné omezit využívání cookies pro konkrétní webovou stránku, omezit jejich ukládání či nastavit nucené smazání všech cookies po uzavření prohlížeče.

Technické

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Z tohoto důvodu nepožadujeme Váš souhlas s jejich využitím. Technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány.